In deze case wil Warmshowers meer donatie ontvangen. Warmshowers is een organisatie die zich inzet voor fietstoeristen en mensen die dat ondersteunen. Warmshowers is volledig afhankelijk van donateurs om te kunnen blijven bestaan.
Doel
Het verbeteren van de donactie flow van Warmshowers om te zorgen dat er meer donaties worden afgerond.
Hoofdvraag
Hoe kan je door het toepassen van Seductive Interaction Design* de donatie pagina van warmshower.com verbeteren?
* Emotionele connectie tussen applicatie en gebruiker
Doelgroep
Mensen met die op fietsvakantie gaan
Concept
De huidige donatie flow van Warmshowers is statisch en vooral onaantrekkelijk. Om de gebruikers ervaring te verbeteren heb ik het donatie proces in 6 stappen verdeelt. Hierdoor wordt het doneren een stuk overzichtelijker en makkelijker voor de gebruiker.
Door gebruik te maken van nudging wordt de gebruiker verleid om de donatie af te ronden door middel van het verhaal. Het verhaal speelt in op het fietsvakantie gevoel van de gebruiker: Het starten van je fietsvakantie en aankomen op je eerst bestemming met een drankje in de zon.
Opdrachtgever
Warmshowers/ Hogeschool van Amsterdam
Tools
Sketch en Principle
Documentatie