What’s Inside is een concept die bestaat uit een kamer, waar CMD Amsterdam studenten overprikkeling tegen kunnen gaan. In combinatie met de ontworpen app kan er een tijdslot worden geboek om information overload tegen te gaan.
Doel
Uitzoeken wat voor negatief gedrag CMD studenten vertonen en een digitale oplossing bedenken om dit gedrag te veranderen.
Hoofdvraag
Hoe kan ik door middel van een interactief product, zorgen dat CMD Amsterdam studenten op momenten van information overload hun hersen de tijd geven om de informatie te verwerken?
Doelgroep
CMD Amsterdam studenten
Concept
Het oorspronkelijke concept was om vervelen "sexy" te maken onder CMD studenten, omdat er door mijn onderzoek naar boven kwam dat information overload creative blokkades als gevolg heeft. Door je te vervelen creeër je rust en ruimte in je hoofd.
Om studenten te helpen met information overload heb ik What's Inside bedacht. Het is een ruimte op de locatie van CMD Amsterdam waar studenten zich kunnen terug trekken.
De kamer is huizelijk ingericht en elke dag is er een nieuwe dagelijkse opdracht die de studenten uitkunnen voeren. Via de app kiezen ze een tijdslot en kunnen ze naar de kamer. De studenten kunnen er ook met max 2 mensen per slot in de kamer en je betreed de kamer met je studentenpas.
Opdrachtgever
Hogeschool van Amsterdam
Tools
Sketch en principle
Documentatie